Dopis 5 - Posljedice 

U međuvremenu sam bio u kontaktu sa starješinom Nikšom koji nije bio uključen u drugi pravni slučaj pa sam mu želio skrenuti pažnju na činjenice i argumente s kojima sam (o)branio svoje pravo na drugačije gledište.


 

Brate Nikša!

Obraćam ti se jer ti želim dati na uvid nešto što sam već dao drugim starješinama kojima sam morao objasniti mnogo toga vezano uz moj slučaj, a opisano je u “Izjavi prizivnom odboru“. Znam da ti mnogo toga nije jasno u vezi sa mnom budući da o nekim stvarima imamo suprotna gledišta koja sam više puta pokušao bezuspješno pomiriti jer starješine nikako da razluče i odvoje otpadničko gledište od drugačijeg gledišta. Otpadničko gledište i ja osuđujem ali od vas tražim da tolerirate drugačije gledište koje ne ide protiv vjere.

Možda se pitaš zašto sam toliko uporan. Smatram da me nikad nećeš shvatiti ali me u nekoj mjeri možeš razumjeti. Sjećam se da si u jednom razgovoru rekao: “Da nisam bio u 'istini' ja bi u svojoj mladosti bio revolucionar i anarhista“. Očito si vidio neke stvari koje je trebalo promijeniti u društvu u kojem nije bilo određene slobode mišljenja i uvjerenja i u kojem su se kršila neka ljudska prava. No kad sam ja u pitanju onda mogu reći: “Onaj u kome je 'istina' taj bi mogao biti reformator“. Reformatori nisu revolucionari jer poštuju autoritet i zakon. U vjerskim uređenjima reformatori samo žele da se čuje njihov glas i da se u vezi nekih učenja i pravila povede javna rasprava. Zbog toga sam želio javno progovoriti, a da me se ne gleda kao buntovnika ili otpadnika. No, vi ste se od prvog dana ponašali kao vlasti u komunizmu. Netko od naše braće je mogao odslužiti zatvor zbog prigovora savjesti, ali bi nakon toga opet dospio pred sud jer bi ponovo bio pozvan na odgovornost zbog iste stvari. To je ta ista upornost kojom se želi drugima dati do znanja da držimo do nekih visokih vrijednosti i načela. Neki su tako više puta dolazili pred suce kao što sada ja dolazim pred vas zbog svoje upornosti da zastupam istinu koju sam spoznao a zbog koje mi se pošto poto želi zatvoriti usta zbog slične retorike kojom su se služili komunističke vlasti u obrani svoje ideologije i nacionalnog suvereniteta, a kojom su se u povijesti kršćanstva služili i crkvene vlasti. Uvijek se ističe neko doktrinarno jedinstvo i nepovredivost autoriteta čime se nameće strah od Božjeg gnjeva, a ne želi se vidjeti ona slika koju daje Biblija kad je u pitanju bilo koji ljudski autoritet i naš odnos prema njemu.

Zbog takve odanosti čovjeku koja je bila izjednačena sa odanošću Bogu, jedan je od starješina koji su meni sudili, pred mojom ženom čak dva puta izrekao misao kojom je našu Zajednicu izjednačio sa Katoličkom crkvom i stavom kojeg je uvela tokom svoje inkvizicije i strahovlade, što je moju suprugu toliko povrijedilo da više nema volje dolaziti u dvoranu jer je kao bivši pripadnik katoličke crkve osjetila istu indoktrinaciju. Izašla je iz jednog sistema koji je nakon nekoliko stoljeća uvidio svoju grešku i uveo toleranciju, a ušla u drugi religiozni sistem koji je po predsjednicima društva Watchtower nakon smrti brata Russella uveo netoleranciju kojom se štitio autoritet prvih ljudi. Druga braća i sestre to ne vide i tome ne obraćaju pažnju jer se nisu suočila s ovom situacijom u kojoj sam se ja našao a indirektno i moja supruga. Očito se treba nešto dogoditi ili doživjeti da bi se moglo o tome dublje razmišljati. Mnoga braća su nešto doživjela i osjetila zbog čega su se udaljili, neki fizički a drugi svojim duhom. Nemaju se kome povjeriti i reći što im smeta jer bi se to krivo protumačilo. Od svega onoga što sam istražio, starješine bi mogle vidjeti gdje se nalaze određeni problemi i kad bi samo jednu stvar prihvatili, koju sam detaljno razradio, mogli bi preko noći riješiti sve probleme vezane za neaktivne, neredovite i nedjelotvorne objavitelje te bi duh skupštine bio puno bolji od onoga kojeg se pokušava umjetno stvoriti i podržavati. Ako ti i drugi starješine imate 'istinu' u srcu onda nemojte biti njeni protivnici bez obzira u kojem je obliku ona došla do vas.

Pozdrav

Danijel

9. svibanj 2016.

P.S. u privitku se nalazi tekst “Izjava…“ koju bi trebao dobro proučiti, a ako imaš volje i želje volio bi kad bi mogli o tome razgovarati.


 

Dragi brate Danijele,

Dobro si rekao - to što radiš gaseći svoju unutarnju vatru, ja također ne mogu prihvatiti. ali razumijem da ti imaš jaku vjeru.

Duboku vjerujem da me je Jehova pozvao k sebi po riječima svog sina....." Nitko ne može doći sinu ako ga moj otac ne dovuće...... " i po tome ti razumiješ da je moj um modeliran i izgrađen Biblijskim učenjima na način kako to predstavlja "Vjerni i razboriti rob".

Možda bi sve moglo biti tako kako ti razumiješ a da nisi nikoga povrijedio. Da, ali dragi brate .....ti koji se pozivaš na slobodu u kristu zaboravio si na krajnje poslijedice  učenja koje su opreka učenjima Koja naša braća i sestre nose usrcu širom svijeta.

To ne smiješ ignorirati !? Slobodna komunikacija tvojih učenja u Jehovinoj organizaciji dovela bi do silnog nereda, nesnalaženja, nedoumice,nejedinstva........razilaženja i svađa zbog rijeći, Božanskog tajminga, objašnjenih proročanstva, učenja o Isusu itd.

Dragi Danijele, moraš biti naivan i vjerovati da se gornje stvari nebi dogodile. Moram ti reći da mi je tvoja upornost nerazumljiva. Govorio si o kolatelarnim žrtvama pojedinaca i skupina koji su jako stradali bez velike krivnje... ali to im se dogodilo zbog tuđe nemarnosti, oglušaka, nevjere, zaboravnosti..... a na vjetrometini putovanja Božjih nebeskih kola.

Molim te oprosti mi što doslijedno kao ti ne citiram sve na što sam mislio iz Božje rijeći. Gorim u želji da te upozorim da bi "danas" kolateralne duhovne žrtve bile prestrašne. Eto, u tome ja ne želim sudjelovati.

Naša braća te između ostalog žele sprijećiti da do toga ne dođe jer to bi bilo prestrašno.

Dragi Danijele, u tom smislu tvoja je nadarenost dobrodošla, da, samo razmisli o božanskom tajmingu te da za sve ima vrijeme.  A tko zna kako ga Jehova rasteže kao vrpcu i kako ćemo se mi u sve to uklopiti. Lijepo pišeš i imaš dara za istraživanje ali ne zaboravi da "Vjerni rob to radi već preko 12o godina.

Nadam se da si razumio smisao mog odgovora Tebi, dragi brate. Ti si radilica u Božjoj košnici ali razmisli - nisi li predugo ostao vani na slatkim cvijetovima i peludi . Najgore što se malenoj pčeli može dogoditi je da zbog predugog izbivanja bude zazidan njen maleni heksagon.Hoće li druge pčele o tome raspravljati ? Možeš li ih ti zbog toga osuđivati.....

Voli te tvoj brat Nikša

12. svibanj 2016.


 

Dragi brate Nikša

Ja te cijenim i poštujem kao brata i starješinu. Razumijem da je tvoj um modeliran i izgrađen biblijskim učenjima na način kako to predstavlja 'vodeće tijelo' jer sam i ja jedno vrijeme bio pod onim što se naziva 'kolektivni um'. Ali dozvoli mogućnost suživota s braćom čiji um nije tako modeliran da bespogovorno slijede čovjeka i ono što on uči jer se pokazalo do sada u niz primjera da je taj čovjek više puta mijenjao svoja gledišta i u javnost iznosio neprovjerene informacije i svoja čvrsta uvjerenja koja su se pokazala preuranjena i pogrešna. To što se s vremena na vrijeme neke stvari korigiraju je samo dokaz da je 'istina' koju smo prihvatili u sebi sadržavala i neke detalje koje nisu odgovarali stvarnim činjenicama a tih detalja ima još. Moja gledišta su oprečna tim detaljima a ne cijeloj istini koju zastupa naša zajednica. Ti spominješ moguće posljedice mojih gledišta koja iznosim u javnosti, ali zašto ne dozvoliš da vrijeme kaže svoje. Povijest naše zajednice je već dovoljno toga rekla samo što mi moramo šutjeti kad vidimo posljedice onoga što se u javnost iznosilo od strane zastupnika društva Watchtower.

Kad govorimo o krajnjim posljedicama učenja i svega što je povezano s tim učenjima, ne mogu a da se ne osvrnem na posljedice koje su izazvane od strane braće koja su služila kao predsjednici Društva. Naime, nama se stalno pokušava nametnuti ideja kako ljudi izvan naše zajednice neće preživjeti Harmagedona ukoliko ne reagiraju pozitivno na poruku dobre vijesti i da se u Harmagedonu mogu spasiti samo ako shvate vrijeme u kojem žive i pridruže se organizaciji koja će preživjeti veliku nevolju. U knjizi 'Raspravljanje' se postavlja pitanje: Hoće li pogibija u Harmagedonu značiti vječnu smrt? Odgovor glasi: Mat. 25:46: “Ovi [koji nisu željeli činiti dobro Kristovoj “braći”] će otići u vječnu smrt.” 2. Sol. 1:8, 9: “Oni koji ne poznaju Boga i koji se ne pokoravaju dobroj vijesti o našem Gospodinu Isusu [koju objavljuju Kristova “braća”] bit će kažnjeni vječnom propašću.” Pod ''Kristova braća' se uglavnom misli na Vodeće tijelo. Ako je to istina onda netko mora snositi odgovornost što su Kristova braća u javnosti iznosila netočne izjave zbog kojih milijuni ljudi ne žele slušati ono što im žele reći Jehovini svjedoci jer nas vide kao lažne proroke koji su više puta proricali kraj. Članovi naše zajednice tvrde da će svi ljudi širom svijeta, koji će ostati u sastavu svojih kršćanskih zajednica i drugih religija, zauvijek biti uništeni, a ne obaziru se na jedan od glavnih razloga zašto milijuni tih istih ljudi ne žele služiti Bogu pod vodstvom vodećeg tijela Jehovinih svjedoka. Tko će biti kriv za smrt tolikog broja ljudi koji nas kroz prizmu nekih biblijskih stavaka vide kao lažne proroke? Kad na takav način gledamo na ovaj problem javnog objavljivanja krivih informacija onda su kolateralne žrtve prestrašne. Da je Harmagedon bio prije 30 godina opet bi poginuli milijuni takvih ljudi koji su zbog krivih objava i  očekivanja vezanim za 1975. godinu postali sumnjičavi prema našoj zajednici i ljudima koji je predvode. Da je Harmagedon bio nedugo nakon 1925. godine, opet bi po gledištu JS milijuni takvih poginuli, pa čak i dvije trećine onih koji su se odvojili od Društva Watchtower. Oni su se odvojili kako bi Bogu služili na drugačiji način i bez centralističkog vodstva kojeg je naša zajednica napustila tek 1976. godine. Ja i u njihovom učenju vidim neke pogreške, ali u njima vidim i sve ono što ih je krasilo za vrijeme dok je brat Russell bio živ.

Mi se pred drugim ljudima možemo pravdati kako su kriva očekivanja bila pitanje revnosti naše braće koju Biblija ne osuđuje. No ljudi izvan naše zajednice pa čak i mnogi unutar zajednice to ne gledaju tako jer imaju Bibliju koja je kršćanske vjernike upozorila na takva kriva očekivanja, lažne Mesije i lažne proroke. Mi im možemo tvrditi da se ti biblijski stavci ne odnose na vodeće tijelo, ali oni to tako ne gledaju. Koliko god JS mislili da njihova opravdanja i toleriranja u vezi krivo usmjerene revnosti vodećeg tijela imaju smisla, ljudima izvan zajednice još više ima smisla ono što protiv takvih objava kaže Biblija. Da li će oni biti kolateralne žrtve nečije krivo usmjerene revnosti. Vi kao starješine će te za te žrtve naći razloga da ih osudite smatrajući ih krivima što su po vašem mišljenju pogrešno gledali na te stvari, a ne kao što na to gledaju JS koji za takvu revnost i greške vodećeg tijela ipak nalaze opravdanje.

Kad vam ti ljudi tvrde da su JS lažni proroci vi to negirate i nalazite razloge da skinete tu sliku sa sebe i vodećeg tijela, a kad ja kažem da nisam otpadnik, i kad pokušavam iznijeti dovoljno argumenata kako bi skinuo tu krivu sliku o sebi, a koju ste vi nametnuli sebi i drugoj braći, onda ne želite ni čuti za niti jedan moj argument nego želite sudjelovati u osuđivanju mene i moje revnosti za istinu.

Dragi brate, ako smo ja i mnoga druga braća često morali pred drugim ljudima opravdavati braću iz vodećeg tijela za njihove krive izjave i gledišta, zašto onda vi sada ne opravdate mene pred vodećim tijelom. Imate dovoljno materijala koje sam vam predočio pisanim putem. No vi će te radije sve to zanemariti i tražiti razloga da me prikažete kao otpadnika i grešnika nego omogućiti da se u vezi nekih gledišta povede javna rasprava na višem nivou kao što je to bilo u prvom stoljeću dok su apostoli bili živi. Zašto? Zašto ne objasnite braći razliku između otpadništva i drugačijeg gledišta? Time bi riješili problem i ne bi sada oko ovoga uvijek iznova vodili sporove. Zašto stvarate zabrane i bezrazložni strah? Izgleda da je lakše upravljati braćom kroz zabrane i strah nego kroz slobodu savjesti, mišljenja i govora. Braća se zbog toga boje govoriti o onome s čim se ne slažu pa naizgled ispada kao da živimo u jedinstvu mišljenja i gledišta što je samo prividna slika bar u očima mene i drugih koji to vide.

Zašto se vi kao starješine bojite da u skupštini u isto vrijeme egzistiraju dva različita gledišta koja ne dovode u pitanje temeljno učenje kao što je to bilo u primjerima iz prvog stoljeća koja sam vam naveo? Kad bi se u tom slučaju neko krivo gledište preko vodećeg tijela nesvjesno uvelo u cjelokupnu istinu, kao što je bilo takvih slučajeva, onda  bi se ono po skupštinama uvijek iznova suočavalo sa drugačijim gledištem sve dok istina ne bi prevagnula jer bi braća imala slobodu iznošenja argumenata koja bi brzo i lako stizala do središnjice. Tako bi braća po svijetu koja imaju duh razlučivanja mogla zajedno surađivati na unapređivanju istine 'jer ništa ne možemo protiv istine, nego samo za istinu'. Vodeće tijelo bi time moglo puno brže eliminirati svoja kriva gledišta jer ne bi bilo moguće da ona u srcima naše braće egzistiraju desetljećima, pa čak i cijelo jedno stoljeće samo zato što su se braća bojala dovoditi u pitanje trenutna učenja vodećeg tijela. No, vi se bojite drugačijih gledišta jer ste poučeni kako treba bespogovorno slijediti samo ono što uči vodeće tijelo. Koliko god u tome ima prednosti toliko ima i nedostataka o kojima Biblija jasno govori. Čak je i Zajednica progovorila protiv jednoumlja kojega je uvela Katolička crkva čime je branila autoritet svojeg crkvenog vodstva. Kad vodeći starješine javno iznose svoje krive ideje i gledišta koja moraju mijenjati, onda je to dokaz da nisu uvijek sigurni u ono što im Božji duh svjedoči kroz Bibliju.  No vi u tome ne želite vidjeti problem pa makar vam sveti duh svjedočio drugačije. Radije će te vjerovati što piše u časopisu koji nije nadahnut nego u ono što vam svjedoči sveti duh iz Božje riječi. Ja ne mogu tako razmišljati jer Bibliju držim iznad tradicionalnih gledišta koja je uveo čovjek. Zašto se bojite da ću ja biti uzrok nejedinstva i nereda bez da želite poraditi na tome da braću poučavate jedinstvu duha i toleranciji onako kako su to radili apostoli?

Dragi brate, iako u mojim gledištima nema niti jedne izjave koja bi narušila nečiji odnos s Bogom, vi problem vidite samo u okviru vlastitog razmišljanja koje ne obuhvaća puno toga o čemu sam vam pisao, a o čemu nitko od vas nije otvorio raspravu i dijalog. Bojite se da ću stvoriti razdor i nejedinstvo, a ne dozvoljavate braći da 'ispituju izjave' i da se 'drže samo onog u što se mogu uvjeriti' te da raspravljaju o tim stvarima. Za vas je pravi JS samo onaj koji klima glavom i potvrđuje nešto u što se ne može uvjeriti i u ono što se na kraju pokaže pogrešnim. Zar to nije odraz nečega što odudara od nekih ljudskih vrijednosti i božanskih načela. Kad bi starješine objasnile braći ono što sam ja vama objasnio u svojim pismima i drugim tekstovima onda ne bi dolazilo do nepotrebnih rasprava, sumnjičenja, svađa oko riječi jer bi se njegovao duh jedinstva među braćom unatoč nekim drugačijim gledištima. Ja poznajem braću pa čak i starješine koji ne vjeruju u nova gledišta o naraštaju i vjernom robu. Znam starješinu koji u mojim tekstovima ne vidi otpadništvo jer je upoznat sa stvarima o kojima sam vam pisao. Znam za brata koji o Isusu ima isto gledište kao ja, a sve to govori da po skupštinama ima dosta braće pa i starješina koja imaju oprečna gledišta u odnosu na službena učenja.

Opet kažem, ta oprečna gledišta nisu oprečna temeljnim istinama nego detaljima koje ne narušavaju tu istinu. Međutim ta braća kao i ja se učimo zadržati jedinstvo duha dok starješine s druge strane stalno naglašavaju doktrinarno jedinstvo bojeći se razilaženja i svađa. No, ako se braći objasni razlika između otpadničkog i drugačijeg gledišta onda nema svađa i sumnjičenja. Zar naša braća nisu bila primorana u komunizmu razjasniti vlastima da naše drugačije gledište i postupanje po svojoj savjesti neće narušiti mir i društveni poredak? Čega se onda mi bojimo ako gajimo toleranciju, ne prema krivim učenjima, nego prema drugačijim gledištima kojima se ne mijenja pravac i temelj vjere? Na vama je kao učiteljima da to objasnite braći a ne sve zajedno stavljati u isti koš. Pokažite se razboritima jer strah kojeg bezrazložno širite djeluje kao zapreka jedinstvu duha.

Moja gledišta nisu oprečna biblijskim temeljnim učenjima nego u sebi nose argumente za izmjene i dopune postojećih gledišta o kojima ne razmišljam samo ja nego i drugi, samo što ih ja ovom prilikom javno iznosim bez da u to osobno uključujem drugu braću. Nikome od braće nisam išao na vrata da bi mu objavio svoja drugačija gledišta. U svojoj knjizi sam se ogradio od toga jer svatko pristupa ovim informacijama na svoju odgovornost. Informacije koje su dostupne braći na internetu ili knjižari su samo one koje oni žele čuti i pročitati, a zatim prihvatiti ili odbaciti. Onaj tko se želi dublje istraživati Bibliju, a takvih je jako malo, mogu u ovim informacijama naći odgovore na svoja pitanja ili ih odbaciti bez da odbacuju mene kao svog brata.

Ja svoja gledišta nikome ne namećem, a budući da su izneseni u javnosti, onda bi javnost trebala biti uključena u sudski postupak ukoliko bi ga vi željeli provesti protiv mene. Taj postupak ne može biti otvoren na temelju optužnice za otpadničko gledište jer je prošli saziv prizivnog odbora, kojemu sam dao na uvid svoja drugačija gledišta, odbacio odluku o isključenju koju je donio pravni odbor moje skupštine. Optužnica može sadržavati samo činjenicu da sam sa svojim 'drugačijim gledištima' izašao u javnost i mora u sebi sadržavati biblijski temelj da sam sagriješio protiv Boga i njegovih zakona. Morate se dobro ograditi od sličnih postupaka koja su bila provedena nad ljubiteljima biblijske istine od strane Crkve. Morate mi garantirati pošteno suđenje pred očima i ušima javnosti i omogućiti mi branitelja jer sve izvan toga je kršenje mojih prava temeljenih na Božjem zakonu.

Dragi brate, ja sam učinio sve da se te stvari objasne kako između mene i vas ne bi bilo razmirica. Koliko god sam ja uporniji u svoji gledištima i postupcima, vi ste još naporniji jer ne želite dijalog. A ako vi ne želite voditi stvari u tom pravcu da se ovo rješava na višem nivou nego želite sami poduzeti korake protiv mene, ja ću biti primoran da javno iznesem cijeli svoj slučaj i sva pisma koja sam pisao starješinama u kojima sam apelirao na vaš zdrav razum pa neka onda braća sude o meni i vama. Već sam vam dosta toga napisao u vezi pogrešne prakse saslušanja i suđenja koja se vode iza zatvorenih vrata daleko od javnosti, što je praksa koju su uveli vodeći predstavnici naše zajednice bez da su se savjetovali u vezi toga sa Biblijom čime su uveli svoja pravila. Oni su vjerojatno našli opravdanje za tu svoju odredbu koju ste vi prihvatiti bez preispitivanja, a kad sam ja prošli puta zatražio da se postupi po biblijskim uredbama onda su starješine zaprijetili da će donijeti odluku bez mene ukoliko se ne pojavim pred odborom. Opet prijetnje i zastrašivanje kako bi se provodilo ono što je ljudsko (vidi Stražarska kula 1.4.2011. str.18-22, “Najsramotnije suđenje…“).

Zar starješina ima pravo ukidati praksu javnog suđenja koju je Bog podržavao u svom narodu a koja je bila prisutna i među prvim kršćanima? Zašto da neki strah upravlja zajednicom preko čovjeka koji je na sebe preuzeo odgovornost da je vodi. Ako je vodi kao Božji zastupnik onda neka je vodi po smjernicama jasno izraženim u Bibliji, a ne sve to zanemariti zbog nekog straha od javnosti i još tražiti od ostalih starješina da budu njihovi zastupnici po skupštinama koji će provoditi njihove uredbe a ne Božje. Svaki starješina mora biti Božji zastupnik, a suradnik u istini sa drugim starješinama.

Ja se ne bojim iznijeti svoj slučaj pred braćom. Za to imam dovoljno materijala sa dosadašnjih saslušanja i pravnih odbora. Brat Jozo mi je dao do znanja što kaže naš zakon o neovlaštenom snimanju razgovora, a zanemaruje što Biblija kaže o saslušanju i suđenju iza zatvorenih vrata. No taj isti zakon, kojega brat koristi kako bi sve ostalo iza zatvorenih vrata, kaže da nema kaznenog djela ako su radnje snimanja učinjene u javnom interesu ili drugom interesu koji je pretežniji od interesa zaštite privatnosti. Kako možemo govoriti o privatnosti ako se odluka o isključenju čita pred skupštinom koja predstavlja javnost. Suđenja koja su bila iza zatvorenih vrata se u interesu javnosti mogu javno objaviti jer braća moje skupštine imaju prao dignuti kamen na mene samo ako sam zaista zgriješio Bogu. Ovo nisu nikakve prazne riječi nego samo želja da se starješine vode po duhu Božje riječi a ne po slovu zakona kojima se krše određena prava.

Dragi brate, nadam se da si razumio dublji smisao svega ovoga, jer to što smo ti i ja došli Bogu preko Krista nije zasluga čovjeka nego Božje riječi, a ljudi postavljeni u skupštini da služe drugima u svojstvu Gospodinovog roba se trebaju samo ispravno služiti riječju istine kako bi spasili sebe i one koji ih slušaju a ne kako bi bili posrednici između nas i Boga. Svaku riječ koju oni izgovore treba prihvatiti jer u sebi sadrži dobru namjeru u skladu sa istinom, ali je ne treba postaviti iznad Božje riječi koju može zastupati neki brat svojim drugačijim gledištem.

Tvoj brat

Danijel

13.svibanj 2016.

P.S. Ovo pismo možeš dati na uvid ostalim starješinama jer se to tiče i njih.