1. siječanj 2010.

Predmet: Žalba na odluku pravnog odbora

 


Draga braćo!

Žao mi je što ste na temelju samo jednog saslušanja donijeli odluku o mom isključenju jer sam uvjeren da se nije donio ispravan zaključak oko jedne važne stvari – da li sam ja izgubio ljubav prema biblijskoj istini ili ne. Ja sam potpuno uvjeren da naša Zajednica ima pravo tvrditi da svoja tumačenja zasniva na Bibliji i da ih samo ona može svima nama prezentirati kao trenutno otkrivenu istinu ili duhovnu hranu.

Meni je žao što sam vas možda iritirao mojim upornim pokušajima da me razumijete što je u vašim očima ostavilo dojam da se ja ne pokoravam vodstvu  ‘Gospodinovog roba’. Trebali ste uvidjeti da se ja u biti načelno slažem sa onim što Zajednica uči u vezi propovijedanja i da se niste trebali hvatati za svaku moju riječ koju sam želio potkrijepiti Biblijom.

Doveli ste me u situaciju da poput Pavla branim svoje mjesto u kršćanskoj skupštini i zato ću učiniti sve da me i dalje smatrate svojim bratom u vjeri a ne otpadnikom. Stoga, smatram da nisu ispunjeni osnovni biblijski i pravni razlozi za takvu odluku o isključenju jer mislim da su zanemareni neki drugi činioci. Ne želim se pravdati jer to nema smisla, nego vam predočiti stvarno stanje mojih poticaja, namjera, želja i postupaka koje bi trebali uzeti u obzir.

OBRAZLOŽENJE

1) Pripisivanje krivih poticaja

Umjesto da se pođe od činjenice da ljubim Jehovu i njegovu Riječ, vi ste od samog početka pošli od činjenice da imam veze sa ‘bezakonikom’ koji je izgubio ljubav prema istini (2.So 2:9,10). Iako sam vam dva dana ranije skrenuo pažnju na to kako starješine u ovakvim situacijama ‘ne bi trebale pripisivati krive poticaje svojoj braći i prenagljeno zaključiti da ih treba smatrati otpadnicima’, ja sada upravo to osjećam. Osjećam se kao heretik koji pod prijetnjom isključenja treba priznati takvu optužbu iako mi je brat Nikša tom prilikom rekao da se nećete prema meni postaviti na takav način tražeći od mene da se odreknem nekih svojih razmišljanja.

Kako se nekoga tko se po savjetu Zajednice posvetio svakodnevnom čitanju Biblije s željom da je razumijem, može krivo prosuditi kao nekoga tko je izgubio ljubav prema Bogu i istini?

Ne vidim razloga da se mene ne smatra Jehovinim svjedokom samo zato što po savjetu Biblije i Zajednice  ‘sve ispitujem da se u to uvjerim’ (1.So 5:19). U Stražarskoj kuli od 15.2.2005. na str. 19. kaže: "Svaki kršćanin – bio mlad ili star – treba sebi dokazati da je ono u što vjeruje doista istina o kojoj govori Biblija“. U Stražarskoj kuli od 15.7.2002. str.18. je istaknuto što je u vezi toga rekao jedan kršćanin koji je živio u drugom stoljeću: "Oni koji teže za savršenošću neće stati u svojoj  potrazi za istinom tako dugo dok u Svetom pismu ne pronađu dokaze za ono što vjeruju“. završen citat. Ja sam kroz takvu potragu još više zavolio Božju Riječ i publikaciju Zajednice koja mi daje pravodobne informacije o svemu.

Pitanje koje želim postaviti vama kao mojim starješinama:

  • Ako sam upao u zamku svojih istraživanja, s kojom ste me to revnošću vadili iz vatre?
  • Da li ste ikad smatrali potrebnim proći sa mnom dovoljno vremena da me vratite u postojeće okvire razmišljanja, kao što to činite kada s interesentima satima, tjednima i mjesecima redovito razgovarate i uvjeravate ih u skup biblijska učenja i naših vjerovanja?
  • Da li sam kao vaš brat u vjeri po tom pitanju bio manje vrijedan od nekog interesenta s kojima rado provodite mnogo više vremena, nego sa svojom braćom u vjeri?
  • Ako interesente možete pomoću Biblije uvjeravati u biblijska učenja, zašto sa istom revnošću niste učinili sve da me razuvjerite ako ste vidjeli da je to potrebno?
  • Zašto sam zbog vašeg tolerantnog stava prema meni došao do uvjerenja da je ono što sam vam prezentirao ipak donekle točno? Da li vidite i svoju odgovornost u tome?

Nakon što sam nekima od vas predočio svoja istraživanja, vi ste mi sami dali do znanja da moje razmišljanje ne izlazi iz biblijskih okvira ali da je isprepleteno sa mnogo više detalja i činjenica na koje malo tko od braće obraća pažnju. Zato očito niste ni smatrali potrebnim da podrobno razgovarate sa mnom o tome. Čak i onda kad sam vam predočio svoje istraživanje o Znaku Isusove prisutnosti, nitko se od vas nije našao dostojnim da o tome razgovara sa mnom, nego sam iz vaših komentara samo saznao da nemate toliko afiniteta da tako duboko i detaljno istražujete Bibliju poput mene i da čekam da vidim da li će mi se itko iz Zajednice obratiti po tom pitanju. Čak su mi i neki drugi starješine prije mnogo godina dali povoda da nastavim sa tim istraživanjima.

2) Moje priznanje

Ja sam sa iskrenom namjerom želio predočiti starješinama svoje skupštine neke stvari do kojih sam došao svojim istraživanjem Biblije. Nisam to želio sakrivati jer u tome nisam ni vidio otpadništvo i bunt protiv ‘vjernog roba’. Smatrao sam da sam kroz svoja nova saznanja vidio ono što drugi trenutno ne vide. Zato sam vam dao jedan primjer po kojem sam ja mnogo prije Zajednice donio ispravne zaključke u vezi jednog biblijskog tumačenja. To nisam rekao kako bi uzdigao sebe iznad ‘Kristovog roba’ jer sam i tada dokazao da sam čekao na promjenu od strane Zajednice a koja je došla nekoliko godina kasnije. To što sam tada vidio ono što nitko drugi nije vidio, nije značilo da sam bio nadahnut sotonskom zabludom i prijevarom nego mudrošću, razboritošću i logikom, a samim tim i ljubavlju prema istini sakrivenoj u Bibliji. Tako je i sa svim onim što sam vam dao na uvid.

Zar je to bio pogrešno? Zar je pogrešno zaključiti da ja vidim ono što drugi ne vide ako sam već doživio jedno takvo iskustvo? Možda sam u nekim stvarima postao samouvjeren, ali nisam postao zao u srcu i protivnik istine. I dalje prepuštam ‘Gospodinovom robu’ da o tome donosi svoj sud u vrijeme kad je to potrebno, mada priznajem da sam ponekad nestrpljiv da dođe do promjena koje bi po mom uvjerenju dovele do još većih blagoslova. Da li je to razlog da me se smatra otpadnikom?

 

3) Da li je moja revnost bila krivo usmjerena protiv Kristovog ‘roba’ ili ne

Ja nikad nisam uporno insistirao na provođenju moje volje nego sam odgovornoj braći u Zajednici samo predložio kako bi se neke stvari mogle rješavati preko odbora koji bi bili linija komunikacije između onih koji su posvećeni istraživanju Biblije i Vodećeg tijela čime bi se vjerojatno izbjeglo stvaranje neovisnih grupa. Mislim da u tome nije bilo ničeg loše i da razumijete tu moju iskrenu želju za komunikacijom s onima koji u našoj Zajednici zastupaju Božju riječ. Želja mi nije bila da zastupam kriva učenja, nego da neka nova saznanja - ukoliko su biblijski argumentirana i opravdana - dođu do Vodećeg tijela koji ionako koristi razne izvore informacija, pa čak i informacije ljudi koji nikad nisu bili naša braća. Zato me ne možete prosuđivati kao onoga koji se stavlja u ulogu ‘Gospodinovog upravitelja’ i da ne poštujem to teokratsko uređenje. Ali, ako ste me krivo razumjeli u toj stvari, onda ste me vjerojatno krivo prosudili kao onoga tko nije poslušan ‘vjernom robu’ i to me najviše boli, jer to nije istina. Moje iskrene namjere nemaju veze s otpadništvom.

Brat Stiv je rekao da Božja riječ poput ‘rijeke’ ide od izvora prema ušću odnosno od Jehove do njegovog naroda i to preko kanala kojeg mi priznajemo kao ‘vjerni i razboriti rob’. To za mene nije sporno. Ja to uređenje prihvaćam i njemu nastojim biti podložan uvijek imajući u mislima da se nisam predao Organizaciji nego Jehovi i Isusu Kristu. Tako je bilo i u povijesti Izraelskog naroda jer je Jehova postavio svećenike da poučavaju narod o svim Božjim zakonima i zapovijedima. Međutim, ni vi ni ja ne možemo osporiti činjenicu da su neki istaknuti muževi u tu rijeku čak dobronamjerno po svom nahođenju ubacivali svoja tumačenja, pravila i zapovijedi. Unatoč tom saznanju ja sam cijeli svoj dosadašnji život služio Jehovi pod vodstvom tog ‘roba’, a to namjeravam i u budućnosti. Bez obzira na neka saznanja da je od strane tog ‘roba’ bilo krivih informacija, ja sam se u ključnom trenutku stavio Zajednici na raspolaganje kada je bilo potrebno osnovati skupštinu na novom i udaljenom području i to kad drugi to nisu ni mogli ni htjeli.

Kada sam kroz svoje istraživanje Božje riječi postao svjestan još nekih stvari, imao sam potrebu sve to reći tom ‘robu’ i to u najboljoj namjeri da se u svemu proslavi Jehova i njegov Sin, a ne ja. Ja se nikad nisam postavio u ulogu tog ‘roba’ niti sam sebe doveo u poziciju da ja poučavam njega i cijeli Božji narod. Poznato vam je da sam s najboljom namjerom tražio načina da dođem do Vodećeg tijela koje bi na svojem višem nivou ponovo razmotrilo neka biblijska učenja, ako bi to bilo opravdano. Ako bi i na takav način do svih nas došlo novo razumijevanje, to ne bi značilo da bi se ja s tim isticao jer bi iza toga opet stajalo Vodeće tijelo. No vi ste mi rekli da se ne trebam s tim opterećivati jer će u svoje vrijeme ‘vjerni rob’ sam doći do potrebnih saznanja i da ‘njemu’ ne treba naša sugestija.

 

4) Komunikacija s Betelom i starješinama

Ono što mi zamjerate je moja komunikacija koja nije uvijek išla preko starješina moje matične skupštine. Smatrali ste da sam na takav način pokazao nepoštivanje teokratskog reda, jer sam se po pitanju nekih mojih istraživanja najprije obratio odboru u Betelu. No, to nije prava činjenica. Ja sam tako prije nekoliko godine najprije o nekim stvarima razgovarao sa jednim starješinom koji sada služi u drugoj skupštini. On mi je sam rekao da bi bilo dobro da se obratim Betelu ili direktno Vodećem tijelu. To sam i učinio 28.05.2005. nakon čega su mi oni odgovorili 24.06.2005.

Braća iz Betela su mi savjetovali, da zamolim starješine svoje skupštine za iskren i slobodan razgovor koji bi mi mogao pomoći da nađem svoje mjesto u Jehovinoj organizaciji. Ja sam o tome razgovarao sa starješinama, međutim nitko mi nije dao naznaku da prekinem svoju komunikaciju sa Betelom tako da sam imao potrebu na to prvo njihovo pismo odgovoriti u slijedeća dva navrata 01.09.2005, a nakon toga tek 28.04.2007. 

Nikako ne stoji optužba da sam se obraćao Betelu mimo znanja ili bilo kakve zabrane svojih starješina. Odnosno, kad sam se kasnije obraćao Betelu, ja sam kopiju tih dopisa dao starješinama svoje skupštine kako se ne bi desilo da oni nisu s tim upoznati. Nisu mi ni tada ni rekli ni zapovjedili da se ne smijem na takav način obraćati Betelu. Ne znam zašto mi se sada upravo to spočitava i krivo prikazuje. Ako je to razlog da me se optuži onda on nikako ne stoji jer sam po tom pitanju zadovoljio i sebe i starješine tj. nisam se nastavio obraćati Betelu mimo saznanja starješina svoje skupštine.

Čak i kada sam se prvi put obratio Betelu bez saznanja svojih starješina, ja u tome nisam vidio ništa loše jer sam pretpostavljao da oni u Betelu imaju veće ovlasti za nešto što se tiče mojih istraživanja. Čak je i brat Stiv rekao da su starješine u skupštinama samo ‘konobari’ ili ‘poslužitelji’, a ne oni koji pripremaju duhovnu ‘hranu’. Po tome ispada da vjerojatno nisam namjerno pogriješio u namjeri da se u ovoj stvari ne obraćam ‘konobarima’ nego ‘glavnom kuharu’ (vodećem tijelu) i to preko Betela. Čak mi je i brat Nikša rekao da bi volio kad bi ja mogao otići direktno pred Vodeće tijelo u Bruklin.

Ako sam pošao od pretpostavke da su naša istaknuta braća u svojoj prevelikoj revnosti iznosili pogrešna tumačenja pojedinih Kristovih riječi u vezi njegove prisutnosti i dolaska, onda sam zbog nekih biblijskih stavaka bio naveden da pomislim kako se u prevelikoj revnosti za evangelizacijom svijeta moglo desiti da su oni u samim počecima svog postojanja možda pogrešno razumjeli neke pojedinosti koje je Isus rekao u vezi toga. Ako sam iz određenih razloga želio skrenuti pažnju na neke stvari koje sam smatrao opravdanim, onda nisam namjeravao potkopati temelje evanđelizacije koju jako cijenim. No, ako sam ja u istoj toj revnosti pogriješio u svojim zaključcima, ja vas molim da me ispravite, a ne sudite kao otpadnika jer u meni nije bilo nikakve zle namjere i bunta. 

 

5) Služba propovijedanja

U knjizi ‘‘Što Biblija doista uči’ str.183. st.24.stoji: "Važno je da upamtiš i to da si se predao samom Jehovi Bogu, a ne nekom djelu, ideji, ljudima ili organizaciji.“ Služba ‘propovijedanja i pravljenja učenika’ je ‘djelo’ zbog kojeg mi se spočitava da ga sada ne gledam istim očima kao što ga gleda Organizacija. Zato ste vjerojatno zaključili da ne mogu biti Jehovin svjedok iako sam vam želio objasniti da ja i dalje svjedočim za Jehovu. Osjećam da me niste željeli razumjeti jer ste išli s pretpostavkom kako ja ne želim objavljivati dobru vijest. No to nije točno.

Kako bi ustvrdili da li ja mogu biti Jehovin svjedok ili ne, pročitali ste mi pitanje koje se postavlja onima koji stoje pred krštenjem, a koji glasi

Koji je važan zadatak prema Bibliji povjeren svim kršćanima

Iako sam vam želio potvrdno odgovoriti na to pitanje vi ste ipak zaključili da on što sam rekao nije u skladu sa gledištem Zajednice. Željeli ste čuti samo jednu riječ, a ne ono što sam vam htio objasniti. Zato vam ponovno želim odgovoriti na to postavljeno pitanje onako kako bi vam ga iz svog ugla objasnio prije krštenja imajući u mislima što o tome kaže i Biblija i sama Zajednica.

Zajednica koristi dvije različite definicije za izraz ‘propovjednik’:

  1. "U Bibliji se izraz "propovjednik dobre vijesti“ koristi za osobe koje su napustile svoj dom i otišle objavljivati dobru vijest na područjagdje se još nije propovijedalo" (Temeljito svjedočimo o Božjem Kraljevstvu, str. 53).
  2. "Pravi učenik Isusa Krista, bez obzira na to je li muškarac ili žena, odrastao ili dijete, treba biti propovjednik“ (Stražarska kula, 15.11.2000. str 16. st.6)

Zajednica u svojim publikacijama koristi izraz ‘propovjednik’ na dva načina - jedan koji je usko vezan uz biblijsku terminologiju, a drugi koji se koristi u proširenom smislu za sve one koji objavljuju dobru vijest. Do prve definicije sam došao kroz svoje istraživanje Biblije, pa mi je Zajednica to u svojoj publikaciji samo potvrdila. No, ove definicije očito isključuju jedna drugu, jer ne mogu svi kršćani udovoljiti prvoj definiciji. To je ono što me u početku zbunjivalo, a što mnoga braća vjerojatno nisu smatrala potrebnim sebi to objasniti.

Ja se u potpunosti slažem s prvom ‘biblijskom’ definicijom izraza ‘propovjednik’. Prema toj definiciji, izraz ‘propovjednik’ se odnosi samo na pojedine kršćane a ne sve pa sam upravo u tom svjetlu čitao sve biblijske stavke. U prvom stoljeću, ili si bio taj propovjednik ili ne. Zato sam imao tu slobodu da kažem kako sada ne pripadam tim propovjednicima dobre vijesti iz nekoliko razloga:

  • zato što ne mogu napustiti svoj dom, obitelj ili posao (Mt 19:27)
  • zato što ne mogu objavljivati dobru vijest na područjima gdje se još nije propovijedalo (Ri 15:20)
  • zato što po toj definiciji nisam pionir u tom izvornom smislu te riječi
  • zato što je to u skladu s Biblijom u kojoj stoji da je Bog dao samo ‘neke (a ne sve) da budu propovjednici’ (Ef 4:11)

Ako se po ovom izvornom biblijskom izrazu ne smatram ‘propovjednikom’ ne znači da ne prihvaćam ovu drugu definiciju koju je također dala Zajednica po kojoj svi Jehovini sluge mogu biti propovjednici ako se taj izraz u našem rječniku koristi u proširenom smislu za sve one koji ‘objavljuju dobru vijest’. Po toj drugoj definiciji ja sebe mogu smatrati objaviteljem (ili propovjednikom) iz više razloga:

  • Poput prvih Isusovih učenika i ja ‘objavljujem’ dobru vijest u svom domu i svuda gdje mi se pruži prilika (Mk 5:19; Lk 5:25; Dj 8:4; 10:24)
  • Poput prvih učenika i ja zajedno s ostalim objaviteljima neformalno širim ili ‘objavljujem’ glas o Kristu (Lk 4:14; 7:17).
  • Uvijek sam spreman na obranu dobre vijesti (1.Pe 3:15).
  • Uvijek materijalno podupirem djelo propovijedanja kako bi prema prvoj definiciji i Kristovoj odredbi ‘oni koji propovijedaju živjeti od dobre vijesti’ (1.Ko 9:14).
  • Čak i onda kad ne govorim ja svojim djelima poput prvih kršćana ‘objavljujem’ svoju vjeru u Jehovu i Krista kao i sva ostala Božja djela stvaranja koja mogu ‘bez riječi objavljivati’ Božju slavu (Ps 19:1-3; Ri 1:20; Mt 5:16; Ef 5:8,9).

Da li iz svega ovoga možete olako zaključiti da ja ne sudjelujem u ‘Gospodinovom djelu’? Mogu slobodno reći i dokazati da kao Jehovin svjedok potpuno podupirem to djelo iako trenutno osobno ne sudjelujem u svakom aspektu onoga što se navodi u Isusovoj zapovijedi iz Mateja 28:19,20, gdje stoji: 

  • "Zato idite i načinite učenike od ljudi iz svih naroda,          (1) poslanici
  • krsteći ih u ime Oca i Sina i svetog duha,                            (2) krštavatelji
  • učeći ih da drže sve što sam vam zapovjedio!“                    (3) učitelji

Ja sam razumio da ne mogu udovoljiti ovoj Isusovoj zapovijedi jer nisam ovlašten da krštavam i da poučavam na skupštinskim sastancima. Budući da je ova zapovijed dana u duhu biblijskog izraza ‘propovjednik’, onda također trenutno ne mogu prema toj definiciji napustiti svoj dom i otići objavljivati dobru vijest na područja gdje se još nije propovijedalo. Unatoč tome mogu slobodno reći samo to da ja:

  • podupirem ovu Kristovu zapovijed iako do sada nisam nikad bio ovlašten da krštavam nove učenike (2)
  • podupirem ovu Kristovu zapovijed iako trenutno nisam ovlašten da poučavam na kršćanskim sastancima (3)
  • podupirem ovu Kristovu zapovijed iako sada nisam poslan i ovlašten da propovijedam u skladu s biblijskim izrazom ‘propovjednik’  (1)

Ako me prosuđujete samo po drugoj definiciji ‘propovjednik’ a ne po prvoj iza koje također stoji Zajednica, onda me možete krivo optužiti da nisam podoban član skupštine, pri čemu zanemarujete činjenicu da sam za razliku od većine vas jedno određeno vrijeme služio kao ‘propovjednik i učitelj’ na neobrađenom području, te da sam na neobrađenom području ‘išao i činio učenike’ otvarajući grupe i jednu skupštinu koju sam s drugima utemeljio na Kristu.

Jehova nije zaboravio moj trud koji sam uložio njegovoj službi jer iza mene ima više krštenih učenika, pionira, slugu pomoćnika i starješina nego što ih imaju mnogi među nama. Kao Pavle ja mogu reći da sam izvršio svoju službu na tom neobrađenom području i da sam čist od njihove krvi. Sada su se moje okolnosti promijenile tako da ne služim kao propovjednik prema onoj izvornoj biblijskoj definiciji. No, po drugoj definiciji ja sam i dalje objavitelj i to želim ostati.

Ako ste razumjeli sve što sam vam ovom prilikom želio istaknuti, onda će te razumjeti da objašnjenje poput ovoga nisam donio bez konzultacije sa publikacijom Zajednice. Ovakvo objašnjenje je malo detaljnije pa ne može nikome naškoditi, a kamo li ga odvratiti od Jehove, njegove organizacije i želje da govori s drugima o Bogu. Problem je nastao samo zato što sam ja te dvije definicije u jednoj prilici prikazao u svjetlu nekih biblijskih stavaka i to osobi koja je o ovome već pokušala razmišljati na sličan način. Svjestan sam toga da će vjerojatno Zajednica ovu razliku jednog dana bolje objasniti od mene i da se ne trebam istrčavati. Jednom sam se istrčao i sada me zbog toga sudite kao otpadnika.

 

6) Izgrađivanje ili rušenje nečije vjere

Ono što sam stavio na uvid starješinama svoje skupštine po pitanju mojih razmišljanja i istraživanja, pa čak i dobronamjerne kritike je nešto što nisam koristio u rušenju bilo čije vjere u Jehovu i njegovu Organizaciju, niti u rušenju nečije revnosti za službu propovijedanja.

Kad je u pitanju spomenuta sestra (O.V.), trebate vidjeti da li sam je ja pokolebao u njenoj službi propovijedanja ili sam učinio nešto dobro jer sam joj skinuo teret kojeg je dugo nosila. Rekao sam toj sestri da braća u skupštini vjerojatno nesvjesno nameću taj teret i da bi trebala nastaviti svjedočiti u okvirima svojih mogućnosti. Ja sam joj pokušao objasniti upravo ono što sam gore naveo kad je u pitanju razlika između one dvije definicije koje Zajednica koristi za propovjednike. Nakon kratkog vremena mi je došla i rekla da sam joj dosta pomogao u razmišljanju i da joj je drago što je u meni našla istomišljenika, tako da sada ide u službu bez opterećenja ali da je i dalje opterećuju neke druge stvari koje vidi i osjeća. Volio bi da to provjerite prije sazivanja prizivnog odbora.

Ako sam pogriješio jer sam rekao gore spomenute stvari i činjenice o kojima Zajednica nikad nije na takav način objasnila, onda je to bilo učinjeno samo u mojoj iskrenoj revnosti koju sam po vama ipak trebao suspregnuti.

Kad su u pitanju članovi naše skupštine, te moje uže i šire obitelji, da li imate dokaz da sam bilo kome sugerirao da ne podupire službu propovijedanja i da ne daju izvještaj? Ja sam mnoga svoja razmišljanja i svoje odluke po tom pitanju zadržao samo za sebe i za vas jer znam da bi me druga braća krivo shvatila. Odluke koje sam donio nisu narušila moj odnos s Jehovom, niti su neke duhovne vrijednosti i aktivnosti izgubile svoje mjesto u mom životu. Meni samo treba netko tko me može razumjeti, a na takvu braću još uvijek nisam naišao tako da se nisam ni istrčavao pred njima. Radije šutim i držim to za sebe i moram vam priznati da mi nije lako tako dugo nositi taj teret kojeg nitko ne želi preuzeti na sebe. Zato sam ga mislio skinuti sa sebe kroz otvorenu komunikaciju sa starješinama.

ZAKLJUČAK

Imajte u mislima da je otpadništvo – ‘pobuna’ protiv Jehove. U tom slučaju ću reći ono što su rekli neki sinovi Izraelovi koje je ostatak Zajednice krivo optužio za ‘pobunu’:  "Ako smo to učinili zbog pobune i zbog nevjernosti prema Jehovi, neka nas danas ne poštedi“. No, kad su objasnili da su to učinili iz opravdanog razloga, onda je pala optužba za ‘pobunu’ (Joz 22:16-23).

Volio bi kad bi razumjeli opravdane razloge koji stoje iza moje ljubavi prema Jehovi i njegovoj riječi i da iza toga ne stoji ni zlo srce, ni nevjera, niti pobuna. Ako je u pitanju naučavanje i širenje krivih nauka, onda ni to ne stoji jer su u pitanju samo varijacije ili korekcije onih nauka koje i ja prihvaćam, imajući u mislima i one korekcije koje su već dolazile po pitanju nekih izraza, pojmova ili tumačenja od same Zajednice. Ako se našu Zajednicu u tim slučajevima ne može optužiti za učenje i širenje krivih nauka, onda takva optužba ne stoji ni u mom slučaju.

Ako sam čitajući Bibliju, iznio neke primjedbe, one nisu bile usmjerene protiv rušenja reda koji je uspostavljen u našoj Zajednici, nego prema ‘savršenstvu’ za kojeg uvijek ima mjesta dok se dajemo voditi Božjim duhom i Božjim načinom razmišljanja.

Unatoč mojem sadašnjem razumijevanju nekih stvari povezanih sa djelom propovijedanja, ja imam tu slobodu da vam kažem kako svojim stavom i razmišljanjima i dalje podupirem ono što je Isus rekao prema Mateju 24:14 i 28:19,20, i da se po tome mogu smatrati Jehovinim svjedokom a ne otpadnikom koji ne stoji u Kristovoj nauci. Otpadnik je zaista teška riječ za koju treba imati dovoljno biblijskih dokaza a ne takvu etiketu staviti nekome na temelju indicija ili sumnji. A ako nisam otpadnik - u što sam na temelju Biblije sto posto uvjeren - onda me ne možete prisiliti da to priznam samo kako bi zadovoljio vašu prosudbu.

Prilikom vašeg saslušanja sam vam želio istaknuti kako u pitanju nije moj gubitak ljubavi prema istini nego da je u pitanju nešto drugo što bi naročito vi trebali razumjeti u svjetlu Biblije i svjetlu onoga što je kroz cijelu povijest pokretalo želju mnogih vjernih ljudi da Bibliju čitaju sa dubljim razumijevanjem. No, to je ostavilo utisak kao da ja ustrajem u svom razmišljanju.

Morali ste uzeti u obzir da je meni zaista teško boriti se sa samim sobom i svojim mislima koje su nastale kroz proučavanje Biblije i publikacija Zajednice. Uzmite u obzir da sam želio otvoriti liniju komunikacije sa onima imenovanim muževima u našoj Organizaciji koji su u mogućnosti o tome raspravljati sa mnom. Postupio sam kao Isus koji je još kao dijete sa istom željom i gorljivošću tri dana raspravljao u Jeruzalemu sa hramskim svećenicima, iako je o tome mogao raspravljati sa rabinima u sinagogi koju je redovito tjedno posjećivao u svom mjestu. Ja sam zbog svoje duhovne potrebe očito došao u nezgodno vrijeme i uporno kucao čime sam vjerojatno dosađivao takvima misleći da će mi netko otvoriti već zatvorena vrata. Ako su vrata već zatvorena, to ne znači da me se treba tek tako odbiti jer Jehova tako ne bi učinio.

Teško je zadržati u sebi nešto što smo iskopali iz dubine Božje riječi i zato nemojte svaku moju riječ ili namjeru gledati samo na jedan grub način. Kad je u pitanju Božja riječ, onda sam sebe vidio u onome što je bilo prorečeno za posljednje dane, a to je da će mnogi istraživati. Ako netko čitajući Bibliju može za sebe zaključiti da je ‘pomazanik’ bez nekog vidljivog svjedočanstva, zar onda ja ne mogu reći za sebe da sam istraživač i to vam predočiti nekim dokazima. Možda griješim, ali imam osjećaj da ste zanemarili mene kao osobu, a isticali problem kroz koji ste me krivo procijenili tako da je na kraju ipak ostala ona vaša prva konstatacija i verzija po kojoj ste donijeli sud o meni – a to je otpadništvo povezano  s gubitkom ljubavi prema istini i nepoštivanju Božjeg vodstva preko ‘vjernog roba’.

Želim da me sudite po onome što će zauvijek ostati najvrjednije u mom životu, a to je moja ljubav prema Jehovi i bližnjima, te Božjoj riječi. To su oni zajednički temelji koji će zauvijek ostati razlog našeg predanja Jehovi bez da se opterećujemo sitnicama, detaljima i varijacijama koji nas nikad ne bi smjeli razdvajati i narušavati jedinstvo koje uživamo u Zajednici. Zato nisam ostavio ni Jehovu ni Zajednicu niti sam se digao protiv duhovnih vrijednosti.

Kao što i vi od mene očekujete da vas gledam kao pastire pune ljubavi i razumijevanja tako i ja očekujem od vas da me procijenite po onome što jesam, a ne po onome što nisam i da mi napokon pomognete naći moje mjesto u Jehovinoj organizaciji. Ako je netko otišao iz Organizacije samo zato što je imao drugo mišljenje onda to nije primjer kojeg želim slijediti, jer sam upravo ovdje stekao ljubav prema Jehovi i njegovoj riječi i tu želim ostati.

Ako imate bilo kakav biblijski savjet ili zahtjev što da učinim kako bi zadovoljio sve ono što smatrate potrebnim kako bi ublažili svoju odluku – ja ću to učiniti na zadovoljstvo svih nas. Nemojte biti kruti jer vas i dalje želim gledati kao pastire pune ljubavi i razumijevanja. Trebate biti uvjereni da nisam zao u srcu i da nikoga ni sam pokolebao u vjeri niti to namjeravam. Nemojte nekom svojom krivom procjenom otežati meni i mojoj obitelji. Svjestan sam vaše teške odgovornosti da na ovakav način pokažete koliko vam je stalo do mene i cijele skupštine. Ja to cijenim i želim se tome podložiti na obostrano zadovoljstvo, ali vas opet molim da me ne sudite kao otpadnika jer to nisam niti po jednoj biblijskoj osnovi.

U nadi da će te s razumijevanje razmotriti ovaj moj slučaj, ja vas preporučam Jehovi i Kristu koji će uskoro svima nama suditi po svoji pravednim mjerilima i onome što nam je u srcu.

Vaš brat Danijel