Article Index

Isusov povratak

Isus je Židovima rekao da je Božje kraljevstvo u njihovoj sredini. S tim riječima im je želio reći da je on, kao imenovani kralj Božjeg kraljevstva, fizički ‘prisutan’ među njima (Lk 17:21). Slično tome i mi ćemo moći reći da je Isus ponovno ‘prisutan’ među nama tek onda kad fizički dođe s neba na zemlju zajedno sa svojim nevidljivim anđelima. Jedan je anđeo rekao Isusovim učenicima da će On ‘doći s neba’ na isti način kako je otišao na Nebo, odnosno "na isti način kao što su ga vidjeli da odlazi na nebo" (Dj 1:11). Anđeo ovdje ne daje nadu Isusovim učenicima da će i oni na sličan način biti uzeti na Nebo kako bi bili s njim jer oni tamo nisu mogli doći. Ne, oni će ga dočekati na zemlji na način kao što su ga vidjeli da odlazi. Anđeo je spomenuo suprotan ishod. Ako su ga ‘vidjeli’ da odlazi onda će se ‘vidjeti’ i da dolazi. Na isti način kao što su ga vidjeli da ga neki nadnaravni ‘oblak’ otima njihovom pogledu, nakon čega je otišao na Nebo, tako će se na isti način, kad se ‘vrati s neba’, moći vidjeti kako on ‘dolazi s oblacima’. On je bio uzet sa Zemlje pa je za očekivati da će suprotno od toga biti vraćen na Zemlju među svoje učenike. Zato riječ ‘parousia’ uključuje Isusov dolazak na Zemlju koja će označiti da je započelo vrijeme njegove slavne prisutnosti kao kralja Božjeg kraljevstva (Mt 16:27,28).

Isus je do svog odlaska na Nebo bio osobno fizički prisutan sa svojim učenicima. Nakon odlaska je ‘bio s njima samo u duhu’ a ne osobno. Od tada su kršćani trebali očekivati Isusovu ‘prisutnost’, pa je razumljivo da su očekivali njegov povratak na Zemlju kada će opet s njima biti osobno prisutan. Prema tome, ne možemo tvrditi da će Isus i dalje biti na Nebu jer bi to značilo da će i dalje s nama biti prisutan ‘u duhu’ što je suprotno od značenja ‘Isusove prisutnosti’ koja nastupa s njegovim fizičkim ‘dolaskom’.

U skladu s tim ne možemo govoriti da je taj ‘dolazak’ simboličan i da on predstavlja Isusovo djelovanje preko anđela koji će u njegovo ime biti prisutni na zemlji. Da bi na taj način tumačio Isusovu prisutnost, Watchtower pogrešno upotrebljava neke primjere koje navodi Biblija za Jehovu. Npr. Jehova je rekao da će ‘sići’ kako bi pomiješao jezik graditeljima babilonske kule (1.Mo 11:7). Jehova je ‘sišao’ kako bi izbavio izraelski narod iz egipatskog ropstva. Bog je obećao Mojsiju: “Ja ću poći s tobom” i odvesti izraelski narod u Obećanu zemlju (2. Mo 3:8; 33:14,20). (Raspravljanje, str. 160. odl.3). 

U ovim primjerima Bog nije bio osobno ‘prisutan’ nego je svoje djelovanje izvršio preko anđela i Mojsija.  No to nije slučaj s Isusom koji će na zemlju ‘doći zajedno s svojim moćnim anđelima’, a ne preko njih kao posrednika (2.So 1:7). Upravo Isusova vidljiva prisutnost na Zemlji među ljudima će biti dokaz da je Bog preko anđela i njega (većeg Mojsija) sišao da bude sa svojim narodom. To se ne bi moglo reći kad bi Isus bio osobno odsutan sa Zemlje.